Witam wszystkich.
Pomoc dotyczy tematu oleju do skrzyni biegow, szukalem i czytalem duzo postow na ten temat. Dowiedzialem sie, ze najpawdopodobniej do skrzyni lejemy 75W90 lub W80, ze najlepsza opinie ma motul, a moze jakis jeszcze godny polecenia(?!). Czy moglby ktos znajacy temat napisac mi konkretnie jakie powinien miec specyfikacje olej ktory mam wlac do skrzyni?!
Syntetyk czy mineral i jakie normy powinien spelniac, czytalem ze ktorys nie jest zalecany bo koroduje z pewnymi czesciami w skrzyni.
Jako ze moja niedawno zakupiona Octavka ma juz 240 tys km przebiegu mysle o wymianie oleju, tym bardziej ze stan nie jest maksymalny, musial byc kiedys niewielki wyciek na polosi lewej sadza po sladach.
Bede wdzieczny za pomoc, a nie pisanie w stylu ze slabo szukalem, bo trochu poczytalem.
Pozdrawiam.
ja się opierałem na tym:
cedrych
'We wszystkich skrzynkach
przekładniowych jest stosowany olej syntetyczny o specyfi-
kacji G50 SAE 75W90, który nie wymaga wymiany pod-
czas eksploatacji samochodu.'
pozytałem w necie i znalazłem, że ktoś faktycznie załątwił sobie skrzynię olejem klasy API GL5 [skorodował mosiądz]. czy motul jest najlepszy ? nei wiem, ja wlałem oryginał- był w cenie motula.
No wlasnie wyczytalem tez ze koroduje mosiadz czy cos tam, tylko tam pisal wlasciciel Octavi z silnikiem jak Twoj. A moze w TDI gdzie skrzynia jest inna juz taki problem nie wystepuje...Albo najbezpieczniej bedzie wybrac olej o ktorym piszesz i wystrzegac sie klasy API GL5, po tym co dzis czytalem chyba poprostu poszukam tej wlasnie specyfikacji G50 SAE 75W90, nie mniej nie wiecej tylko to.
A wie ktos moze jaki olej zalany jest prez fabryke?
'We wszystkich skrzynkach
przekładniowych jest stosowany olej syntetyczny o specyfi-
kacji G50 SAE 75W90, który nie wymaga wymiany pod-
czas eksploatacji samochodu.'
i ja myślę nad tym .. czyli nad wymianą..i rodzi sie pytanie - na ile producent/komstruktor/ założył normalną eksploatację auta.. ..150,,,250,,,500 tyś km :?:
czy założył to że w polsce 10-letnie diesle mają dopiero 170tyś...czy to już dużo czy dopiero żłobek dla takiej skrzyni i oleju :twisted: :?:
Ja olej zmieniałem w skrzyni bo był ubytek i zalałem oryginalny - kupiłem w serwisie (mam skrzynie EGS) - coś ok 70 zł kosztował, więc moim zdaniem nie ma co kombinować tylko lać taki jaki zaleca producent.
No wlasnie wyczytalem tez ze koroduje mosiadz czy cos tam, tylko tam pisal wlasciciel Octavi z silnikiem jak Twoj. A moze w TDI gdzie skrzynia jest inna juz taki problem nie wystepuje...Albo najbezpieczniej bedzie wybrac olej o ktorym piszesz i wystrzegac sie klasy API GL5, po tym co dzis czytalem chyba poprostu poszukam tej wlasnie specyfikacji G50 SAE 75W90, nie mniej nie wiecej tylko to.
A wie ktos moze jaki olej zalany jest prez fabryke?
Komentarz